26/10/2023 26/10/2023 Αρκετά χρόνια πριν πήγαινα ως απλός ακροατής στις παραδόσεις ενός πολύ δικού μου, παιδικού φίλου και συνομήλικου θεολόγου που διδάσκει θρησκευτικά σε διάφορα δημόσια γυμνάσια και λύκεια. Η κατάσταση ήταν χαοτική! Πρέπει να σημειώσω εδώ ότι αυτό συνέβαινε πολύ πριν πάρω το πτυχίο της θεολογικής. Πραγματικά δεν περίμενα αυτήν την κατάσταση μέσα στην τάξη, για...
26 Οκτωβρίου, 2023 - 22:00

Γιατί άραγε κάποιοι μαθητές δεν θέλουν να διδαχτούν τα θρησκευτικά;

Διαδώστε:
Γιατί άραγε κάποιοι μαθητές δεν θέλουν να διδαχτούν τα θρησκευτικά;

Αρκετά χρόνια πριν πήγαινα ως απλός ακροατής στις παραδόσεις ενός πολύ δικού μου, παιδικού φίλου και συνομήλικου θεολόγου που διδάσκει θρησκευτικά σε διάφορα δημόσια γυμνάσια και λύκεια. Η κατάσταση ήταν χαοτική! Πρέπει να σημειώσω εδώ ότι αυτό συνέβαινε πολύ πριν πάρω το πτυχίο της θεολογικής. Πραγματικά δεν περίμενα αυτήν την κατάσταση μέσα στην τάξη, για παράδειγμα, ενός γυμνασίου. Μόλις μπήκε ο θεολόγος φίλος μου, άρχισαν μερικοί μαθητές του να μουρμουρίζουν και άλλοι να παλεύουν με κάποιους συμμαθητές τους. Αποτέλεσμα ήταν να τους αποβάλει αμέσως και να γράψει ο απουσιολόγος τα ονόματά τους στο απουσιολόγιο του τμήματος εκείνου.

  • Γράφει ο Σωτήρης Ι. Στυλιανού, Βιβλιοθηκονόμος, πτυχιούχος Νομικής και Θεολογικής

Δυστυχώς τα πράγματα έχουν ξεφύγει ακόμη περισσότερο σήμερα. Απ’ ό,τι ακούω πρόσφατα από μία φιλόλογο, κατάντησε σε ένα τμήμα να δουλεύει με τρεις μόνον μαθητές της. Δηλαδή οι υπόλοιποι είκοσι έφηβοι δεν συμμετέχουν καθόλου στο μάθημα.

Μήπως τα δημόσια σχολεία έχουν καταντήσει ολοήμερα Φιλοξενία;

Θυμάμαι στα γυμνασιακά χρόνια μου, περίπου σαράντα πέντε χρόνια πριν, στα μαθήματα των θρησκευτικών καθόμασταν όλοι σούζα, δηλαδή τσιμουδιά δεν έβγαινε από κανέναν μαθητή. Και νομίζω πως παρακολουθούσαμε και μάθαμε αρκετά χρήσιμα και κυρίως ωφέλιμα.

Οι σημερινοί έφηβοι έχουν γίνει, πολλοί από αυτούς, θύματα της εποχής μας, εκτός των άλλων, και από τα πολλά διαζύγια των γονιών τους. Ένα ζευγάρι που είναι έστω και σε διάσταση και ιδίως όταν τα παιδιά τους βρίσκονται σε ευαίσθητη ηλικία, είναι το μεγαλύτερο κτύπημα στην ψυχή των παιδιών. Τότε έχουν ευθύνη και οι σύζυγοι που δεν μπόρεσαν να βιώσουν το πνεύμα της αλληλοπεριχώρησης και της συγχωρητικότητας ως ένδειξη μέγιστης ταπείνωσης μπροστά στα παιδιά τους. Πώς μπορεί να βιώνουμε την αλληλοπεριχώρηση για χάρη των τρίτων προσώπων, δηλαδή των παιδιών μας; Εδώ είναι το μεγαλύτερο ζητούμενο. Δεν υπάρχουν συνταγές. Κάτι που ίσως θα βοηθούσε είναι να προσέχουν οι σύζυγοι δύο πολύ βασικά θέματα. Να αποφεύγουν τα ειρωνικά σχόλια μεταξύ τους και να μπορούν να λένε ένα έστω συγνώμη για τα λάθη τους. Αυτό σημαίνει πρακτικά την αλληλοαγάπη των δύο προσώπων που βρίσκονται μέσα στον γάμο. Σε διαφορετική περίπτωση τα παιδιά παίρνουν το μέρος του ενός από τους δύο γονείς τους και έτσι δημιουργούν μέσα τους μεγάλη αντιπάθεια προς τον άλλο γονιό.

Ενδεχομένως στον προβληματισμό για το θέμα μας που είναι γιατί δεν αρέσουν τα θρησκευτικά σε πολλούς σημερινούς μαθητές να υπάρχει και κάτι ακόμη. Μου φαίνεται ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν την απαραίτητη ελκυστικότητα και μεταδοτικότητα στην διδασκαλία τους σε έφηβους και σε νέους. Πόσο μάλλον σε ένα από τα μαθήματα που το κατάντησε πολύ ασήμαντο η ίδια η ελληνική πολιτεία και αυτό είναι το μάθημα των θρησκευτικών.

Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητο να το διατηρήσουμε, έστω και αν δεν του δίνουν ιδιαίτερη προσοχή οι μαθητές που είναι έφηβοι ακόμα. Νομίζω ότι πρέπει να ακούνε και κάτι το διαφορετικό, να μαθαίνουν για την πίστη μας που περικλείει τα καλύτερα διδάγματα για τον ανθρωπισμό και να έρχονται σε επαφή με τις αξίες και τα ιδανικά.

Τα θρησκευτικά, δυστυχώς, τα έχουν περιθωριοποιήσει εκείνοι που δεν καταλαβαίνουν πόσο μεγάλη ζημιά δημιουργούν στους σημερινούς νέους, που θα έχουν μαύρα μεσάνυχτα για την πίστη μας. Ευτυχώς που οι πιστοί γονείς καθοδηγούν σωστά τα παιδιά τους, όσο είναι εφικτό, και αυτό δίνει μια καινούργια ελπίδα για το μέλλον της κοινωνίας μας.

Τελειώνοντας, θα ήθελα πολύ να αφήσουν στην άκρη την μοντέρνα ιδεολογία που υπαγορεύει να μην είναι υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών. Άλλωστε τα παιδιά και οι έφηβοι δεν ξέρουν ακόμη ποιές γνώσεις θα τους είναι ωφέλιμες στην ζωή τους. Αν το επίσημο ελληνικό κράτος δεν μπορεί να προωθήσει και να περιβάλλει με το κύρος που αρμόζει το μάθημα των θρησκευτικών, αλλά υποτάσσεται σε όσους δεν αρέσουν τα θέματα της πίστεώς μας, έ τότε η ζημιά θα είναι μεγάλη, ειδικά για ένα έθνος που ζυμώθηκε με την πίστη και επέζησε χάρις σε αυτήν. Γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορεί ο καθένας μας για να ανατραπεί η σημερινή κατάσταση όλοι εμείς που θεωρούμε σωστό να είναι τα θρησκευτικά ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα.

Πηγή: pemptousia.gr

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων