01/05/2021 01/05/2021 Για το νόημα της Αναστάσεως μιλάει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων (ope.gr), o Αναπληρωτής Καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νικόλαος Ξιώνης.  Συνέντευξη στον Νικόλαο Ζαΐμη Μοντάζ: Μαριάνθη Ματζίρη  Ο κ. Ξιώνης αρχικά αναφέρεται για την πορεία προς το...
01 Μαΐου, 2021 - 8:45
Τελευταία ενημέρωση: 01/05/2021 - 8:47

ΑΝΑΣΤΑΣΗ: Το θεμέλιο της Εκκλησίας και της ζωής μας

Διαδώστε:
ΑΝΑΣΤΑΣΗ: Το θεμέλιο της Εκκλησίας και της ζωής μας

Για το νόημα της Αναστάσεως μιλάει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων (ope.gr), o Αναπληρωτής Καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νικόλαος Ξιώνης.

Συνέντευξη στον Νικόλαο Ζαΐμη

Μοντάζ: Μαριάνθη Ματζίρη 

Ο κ. Ξιώνης αρχικά αναφέρεται για την πορεία προς το πάθος όπως αυτή τη βιώνουμε την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Στη συνέχεια αναλύει, μέσα από την ερμηνεία των Πατέρων, τις έννοιες της δημιουργίας και του θανάτου κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην πτώση της ανθρώπινης φύσης. «Χωρίς τη θλίψη δεν καταλαβαίνουμε την χαρά. Χωρίς τον θάνατο δεν μπορούμε να καταλάβουμε την Ανάσταση», επισημαίνει.

Στο ερώτημα γιατί ο Χριστός πέθανε δια του σταυρικού θανάτου, απαντά: «Ο Χριστός έρχεται στον κόσμο, αναλαμβάνει την ανθρώπινη φύση προκειμένου να την οδηγήσει στην αναγέννηση. Διαλέγεται ο σταυρός. Γιατί; Δεδομένου πλέον ότι ο θάνατος είναι το κράτος μέσα στο οποίο ζει ο άνθρωπος , ο Χριστός διαλέγει το πιο οδυνηρό, αλλά και το πιο ατιμωτικό μέσο». Μάλιστα κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολική σημασία του σταυρού. «Ο Εσταυρωμένος απλώνει τα χέρια του, πράγμα που σημαίνει ότι ο Χριστός αγκάλιασε όλους τους ανθρώπους ώστε δια του θανάτου του να φέρει σε όλους τους ανθρώπους μαζί την Ανάσταση. Αυτό φανερώνει την καθολικότητα της σωτηρίας. Δηλαδή ότι η σωτηρία δεν είναι μόνο σε κάποιους ή για τον εαυτό του αλλά σε όλους τους ανθρώπους».

Ερμηνεύοντας την έννοια της Αναστάσεως, μεταξύ άλλων, σημειώνει: «Ο φυσικός θάνατος δεν σημαίνει εξαφάνιση. Ο θάνατος δεν είναι κάποια διακοπή μιας συνέχειας, δηλαδή ένα τέλος μιας πορείας. Ο θάνατος είναι μια ανάπαυση από τον κόπο και τις θλίψεις των παθών της ζωής. Έτσι ο άνθρωπος ξυπνάει πλέον αναγεννημένος στην πραγματική ζωή, που είναι η κοινωνία με τον Θεό. Αυτό μας δίνει η Ανάσταση, η οποία συνδέεται με τη νέα ζωή. Για αυτό και όλοι οι Πατέρες την Ανάσταση την βλέπουν μέσα στην Εκκλησία. Η ίδια η Εκκλησία είναι ο τόπος της Ανάστασης».

Τέλος, με αφορμή τις συζητήσεις που έχουν ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα για την ώρα τέλεσης της ακολουθίας της Ανάστασης, ξεκαθαρίζει πως η Ανάσταση δεν είναι μια απλή τελετουργία αλλά η νίκη έναντι στον θάνατο. «Σε καμία περίπτωση, επειδή μιλάμε για την Ανάσταση του Ιησού Χριστού, που είναι το πυρήνας της πίστεως και της ίδιας της Εκκλησίας, δεν θα πρέπει να αλλοιώνεται ή κατ’ Οικονομίαν για οποιοδήποτε λόγο να δεχόμαστε διάφορες άλλες απόψεις οι οποίες δεν προέρχονται μέσα από την Εκκλησία και δεν θεμελιώνονται στους Πατέρες της Εκκλησίας. Θα πρέπει να την τηρούμε και να δεχόμαστε τις τρεις ημέρες αυτές οι οποίες παραδίδονται και στην Αγία Γραφή και όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας επιμένουν και αναπτύσσουν μια ολόκληρη διδασκαλία πάνω σε αυτές τις τρεις ημέρες. Δεν πρέπει να κάνουμε εκπτώσεις σε θέματα πίστεως», κατέληξε ο κ. Ξιώνης.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων